söndag, mars 22, 2009

Ässka







Vår tjej är väldigt kärleksfull nu. När hon såg de här bilderna i datorn sa hon "Jag ässka min pappa!".

Vi har kramat oss genom helgen.

I lördags kväll blev dock Siri mycket ledsen med ont i örat. Kvällen slutade vid halv tolv då Siri spydde, spydde, spydde rakt ut i dubbelsängen och i mitt knä. Jag och hon vakade några timmar i soffan innan familjen återförenades i sovrummet vid halv fyra på morgonkvisten. Det ska bli skönt med ett till sovrum (vi har förresten fått första offerten angående utbyggnaden)!

I dag är vi trötta, men på gott humör igen.

När vi satt där i soffan gäspade Siri hela tiden och kommenterade det med ytterligare en språklig missuppfattning "Mamma, jag vispa igen!".

Sötflicka!

5 kommentarer:

Jenny sa...

Vispa låter ju betydligt finare än gäspa. Tror bestämt att jag ska börja köra på det i framtiden ..

Anonym sa...

Gullunge!

Mari sa...

Jag tyckte också det lät trevligt, Jenny : )

Eller hur, Sarah! (för det mesta iaf)

MiTTSeTTe sa...

Vilka härliga bilder! Bilden längst ner är underbar, talar lika fint som du skriver. Värd en plats på väggen!
Kram

Mari sa...

Lisette, jag tycker också att den bilden är väldigt känslofin, tack för dina fina ord, de gör mig glad. Kram fina du.