torsdag, mars 12, 2009

Guld värd

Förra veckan när jag och Sanna plåtade smycken till Helgblocket fastnade jag för det här hjärtat som aldrig var med på bild då. Det kommer från en nyinkommen smyckeskollektion från Bjorg på Sivs ur och guld. Får mig att tänka på Neil Young, "Heart of gold" var en av låtarna vi valt till vår vigsel.

I går kändes livet gladare hela dagen. Årsmöte med journalistklubben på kvällen. Efteråt: Bryggargatans buffé och en ny dessert. Efter halva koppen kaffe och halva portionen efterrätt (choklad, blåbär, grädde) kände jag mig genuint lycklig. Huvudvärken var som bortblåst. Tänk så enkelt att bli salig ibland.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej kära. Läser dagens helgintervju med tårarna rinnande. Så starkt och så fint. Och så grymt. Du skriver så vackert och så rakt att det är omöjligt att värja sig. Och det är så viktigt. Att inte värja sig alltså. Förstå att uppskatta det man har. Jag tar det med mig och du har gjort mitt liv lite bättre. Tack för det.
Och jag håller mina tummar för Sabina.

Mari sa...

Sarah. Tack för dina fina ord. Som du sammanfattar min text var exakt det jag ville förmedla när jag skrev den. Att du uppfattat den så gör mig väldigt ... glad känns som fel ord, men glad djupt inuti kanske. Kram.