tisdag, mars 17, 2009

Tillfrågad

Effektiv, men harmonisk jobbdag med mitt första styrelsemötet med journalistklubben på lunchen.

Efter avslutad jobbdag tog jag och Siri en barnvagnspromenad med Hemi i släptåg medan Markus lagade god quinoasallad med kalkon och avocado. Solen sken och Siri pratade i ett i närmare timmen. "Vaffö?!" vet jag inte hur många gånger hon frågade. Trött i armarna efter barnvagsskjutande i snöslask, men skönt att komma hem till färdig middag och superhärligt att utan stress åka till yogashalan. Det var länge sedan jag var där och min kropp jublade "äntligen!".

Nu ska jag duscha, dricka en kopp te och äta fruktsallad.

Och så bilden, när Markus hämtade mig utanför Coop blev han intervjuad av två av mina kollegor på sporten. Jag hörde aldrig frågan, men han lät väldigt insatt i ämnet av svaret att döma.

Inga kommentarer: