tisdag, mars 03, 2009

Vardag, vardag

I går gick jag på den sista inbokade naprapatbehandlingen för knät och i dag bockade jag av första träningspasset. En halvtimme på crosstrainern med lätt belastning. Så här i efterhand känns det fortfarande bra i knät. Skönt.

I kväll har jag lagat köttbullar i ugnen (blir gott till guacemole och ångkokt blomkål i morgon) och strykt både tvätt och ett syprojekt. Jag tycker om att stryka och lyssna på musik. Det är lite meditation och så får man ett synbart resultat snabbt. Det gillar jag!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ser att du läser Busters öron. En favoritbok hos mig!
Jag är i sluttampen på Flyga drake, sedan blir det En sorts kärlek av... ja, vad hette nu holländaren som skrivit, Jan något...
Skönt att knäet är på bättringsvägen och SNYGG ny familjemedlem!
Kirunakram

Mari sa...

Jag har bara läst några få kapitel, men tycker redan väldigt mycket om den! Just det holländaren heter Ray Kluun, har boken snett bakom mig just nu. Har du läst Tusen strålande solar av samma som skrivit Flyga drake? Och när vi ändå håller på, har du sett filmatiseringen av Flyga drake, en av de bästa jag sett när det gäller film av bok-genren.

Jo, det känns bra med knät, tänkte träna på lunchen imorgon igen, men nu har jag ont i halsen igen - det är inte sant! Och familjemedlemmen är mycket fin, i dag har jag blivit införstådd i uppfixningen inför sommaren. Blir bra tror jag.

Kramar!

Anonym sa...

Nej, har inte läst 1000 strålande eller sett film, ligger på att läsa/se-listan. Likaså fler böcker av BUster författaren. Jonas laddade ner lite filmer igår, ska be honom ladda Flyga drake också!
Ses om 2veckor, ska bli mys med skid-stug-helg!

Mari sa...

Åh, tänk att det snart är dags att åka. Längtar!