torsdag, september 25, 2014

Filter.


* * *
Om jag finge önska något enkelt nu, så vore det en vecka ledigt. För att tänka färdigt tankar och få de saker jag vill skapa genom fingrarna. De recept jag vill laga i skålar.

Som att de samlar tyngd, när de inte får släppas fria. Även kreativiteten i huvudet i sig är härlig, så gör den mig frustrerad just nu. (I suddig bakgrund på bilden här ovan, några projekt som är tänkta och halvt påbörjade - lite kända på sådär.)

Det där filtret som jag ibland skulle behöva stänga av. Fast mest är jag ju glad att jag har det.

I går; Föräldramöte på skolan och jobbrek, i kväll bokklubb. Fina kvällar. Stjärnhimmel, och kallare ute. Ny hårfärg, inte lika rött nu. Det känns bättre än på länge.

Och i morgon väntar en fredag på mig. Middag med min man, teater med Klungan och ett gästinhopp som examinator på Institutionen för konst, kommunikation och lärande.

2 kommentarer:

Marie/Mison sa...

Fina du! Fin färg som klär dig! Njutit av "din" kantarelltoast med dillsmör ikväll. Fantastiskt gott - definitivt en sak som kommer att serveras här fler gånger.

Mari sa...

Tack snälla. Å kantarelltoasten, den var länge sedan. Vill också ha!