fredag, september 05, 2014

Hem till det här


* * *
Har haft en fredag med ice bucket challenge på jobbet. Vi var drygt tjugo som var med och jag som är en badkruka och hatar att frysa tyckte att det var riktigt uppfriskande.

Sedan har jag varit och sett Siri spela teater och sjunga och dansa på skolans stormöte. Där emellan har jag jobbat klart mina sidor.

Och så har jag kommit hem till det här. Gratinerade mackor med svampstuvning och en kall öl. Karljohan plockades i onsdags kväll och mandelmjölsbrödet har jag fått av min kompis Sanna. Magiskt gott. Och jag orkade inte alla tre - så jag har en kvar till imorgon! Nästa det bästa av allt.


3 kommentarer:

Mari sa...

Och det var det! Magen är fortfarande glad :)

Anonym sa...

Ser fantastiskt gott ut! Åh nu blev jag sugen på kantarellmacka! :)

Mari sa...

Åh. Kantareller - nu är jag också sugen ;)