tisdag, december 09, 2014

Hårdag



* * *
Inte lika bra förutsättningar som inspirationskällan, men detta är alltså en cascading waterfall side braid. Tror jag ska testa på Siris hår istället.

Min bästa vardagsfrisyr är ett halsband som jag sytt fast en del av en tunnstrumpa i så att det blir ett hårband. Sätter det på huvudet och viker in håret runt den. Slarvigt och fint, och går snabbt. Vanliga diadem kan jag inte ha, då får jag huvudvärk direkt.

När jag tränar har jag fläta och hårband, för att slippa få småhår i ansiktet och hemma har jag helst slarvig Lilla My-knut på huvudet - även om jag läst att det är bättre med fläta (så sliter man på topparna istället för att skava av håret i en ring uppe på huvudet ...).

Anledningen till att fastnade vid hår är att jag skriver om bobby pins (små hårnålar) i jobbet. Tydligen ska man bära den vågiga sidan in mot huvudet, nålarna ska sitta bättre då. Har dock inte utvärderat ännu, jag brukar alltid köra tekniken väva-in-och-vända-nålen för att den ska sitta bra.


Inga kommentarer: