onsdag, december 10, 2014

Hyacint


* * *
Advent för mig är musiken, kryddorna, ro i själen. Advent blir allt mindre julpynt och allt mer barnböcker om julen, varmt te och sjunka ner i soffan. En längtan efter att få hinna ikapp, reflektera. Vara tillsammans utan tider och vardag att passa.

I dag försov jag mig, vaknade av det vanliga klockan-sju-hundbråket på gatan. Gissar att det beror på Siris dåliga sömn, det är inte ett dugg bättre och i morgon ska jag försöka göra något åt det. Det blir svårt att somna om kvällarna, jag läser tills hon får en lugnare period men sedan blir det stressande att försöka hinna somna innan hon börjar andas dåligt igen.

Framför allt blir det ju jobbigt för henne. Och så hör hon så dåligt.

Så det är en regnig, stormblåsig, tröttonsdag. Men jag har inte lika ont i ryggen längre. Och så har jag hyacinter som blommar i vitt.


Inga kommentarer: