söndag, mars 08, 2015

Finhelg


* * *
I går åkte vi till Luleå. Efter en sväng på Storheden (dit åker jag bara om jag har något speciellt ärende - och det hade jag ju) så tog vi lunch i stan.

Markus och Siri åt focaccia med kyckling, bacon och caesardressing. Blev också sugen, men de hade inget glutenfritt bröd.

Istället gjorde de en variant i ugnsform, samma innehåll som den varma mackan, men med tomatsås i botten och gratinerad med ost.

Alltså, det var det godaste jag ätit på länge!


På väg hem, jag kände mig mycket glad och nöjd över mitt köp av slalompjäxor. Nu har jag både alldeles egen och ny utrustning.

Nu är det bara hjälm som saknas och jag är redo att utmana min rädsla på riktigt!


Sedan hämtade vi upp denna ljuvliga herre, som har firat weekend med oss.

Mysigt att höra en hund andas tungt vid sängen under natten. I dag har vi tagit en långpromenad i solen tillsammans. Köpte kaffe på bensinmacken och satt i solen.

Här ligger han vid Markus fötter, han är som en kärleksfull skugga efter honom.


Och så har vi pratat om denna dag vid matbordet. Såklart.

Skrev om det lite i tidningen igår.

Ja, så gick en helg. Med dansprogram och musikprogram på tv. Filmen "Pojken med guldbyxorna" (gillar Ella Lemhagens känsla) och lite utflykt.

En rik helg på många olika vis, och jag är redo för måndagsmöte och läkarbesök med Siri. Kanske får vi några kloka ord om hennes bihålor?

Inga kommentarer: