måndag, mars 02, 2015

Fjädrig stjärnhimmel


* * *
I helgen tänkte jag bara testa lite om det skulle kännas rätt att ställa vår säng nedanför sovrumsfönstret.

Siris säng rymdes inte riktigt där jag hade tänkt den, så den drog jag in under min klädstång. På prov.


Och där stod den ganska bra.

Jag flyttade om hennes sängsegel, så det hänger ner efter sidan. Använde klädstången till att ringla upp hennes ljusdraperi med stjärnor.


Men det kändes fortfarande inte så drömmigt. Så jag hämtade inspiration som jag sparat i bakhuvudet. Drog fram några gamla fjädrar från ett annat pyssel. En uråldrig virktråd och några träkulor.

Så nu svävar fjärderlätta installationer i stjärnhimlen ovan sängen.


Så här ser det ut på lite håll.


Kanske är de mysiga att ligga och titta på om kvällen.

Kanske fångar de in någon tanke om dagen.


Det är bland det bästa pysslet, för mig. När man redan har allt framme och hemma.

Det behöver bara liksom flyttas om ibland, för att man ska se, väcka till liv.


Och så vill jag skapa den känslan, av att hon har oss nära. Men ändå sover lite eget.


På golvet står ett timerljus. Så när Siri går för att sova fladdrar en låga genom kvällen.

Mysigt och tryggt, det med.


Inga kommentarer: