tisdag, september 22, 2015

New ride




* * *
Vi testar min nya trehjuliga cykel.
Kanske blir den transportmedlet till jobbet i vinter.

Såhär: Jag cyklar varannan dag på vintern (varannan kör Markus till sitt jobb i Luleå). Dels tycker jag om att röra på mig i vardagen (plus att det inte belastar miljön) och dels så vill jag inte betala för ytterligare en bil samt för parkering på jobbet. Dessutom blir det så bökigt på vår infart med bilar hit och dit när Markus sampendlar till Luleå.

Men de senaste vintrarna har varit oerhört halkiga. Trots dubbdäck på cykeln har det varit nervpåfrestande att trampa fram. Dessutom är Siri för stor för cykelkärran. Så jag har sökt efter alternativ. Så råkade pappa trilla över den här trehjulingen och nu känner vi oss för. Den är inte lika lättsvängd som man kan tro, men jag börjar få in snitsen.

Jag googlar på tillbehör. Kanske ett uppfällbart ryggstöd bak, där Siri kan åka? Kanske elkonvertera? Det hade varit grymt eftersom cykeln är något tungtrampad, speciellt i oplogat vinterväglag kan jag tro. Men nja, det kostar rätt många tusenlappar och blir kanske inte helt lagligt.

Så jag klurar vidare. Såg på en eldriven ny trehjuling med avund i blicken tidigare i dag.

Men en nyproducerad, wow, vilket lyft det skulle vara.


2 kommentarer:

Malla sa...

Fräsig cykel! Men alltså, så långt hår du har!

Mari sa...

Men alltså, långt hår kanske jag har - men tjockleken har jag tejphår att tacka för :)