onsdag, mars 01, 2017

Barnhand i skolkorridor


* * *
Min andra lediga dag den här vardagsveckan ägnade jag åt min dotter. Jag följde med henne till skolan och stannade på en lång akrobatiklektion. Fick se styrketräning och handstående och nedrullningar och bakåtkullerbyttor. Min stela rygg avundas dem.

Sedan åt jag lunch tillsammans med Siri och hennes balettklasskompisar innan vi promenerade över till andra skolan för historia.

Senare var det balettlektion inför föräldrapublik och så avslutade jag dagen med skolråd.

Och även om tiden inte känns så ledig när den är inrutad, är det värdefullt att kunna följa med. Att själv få se och uppleva. Och jag njuter av att få vara henne nära, att få beundra barnens fysik och kroppskontroll.

Och att få hålla barnhand i skolkorridor.


Inga kommentarer: