torsdag, mars 09, 2017

Göra det enkelt


* * *
I veckan varvar jag jobb med hemmavaro, på grund av sportlov.

En förmiddag av jobb gled in i eftermiddag hemma med flickorna.

Så mycket sportande blir det inte för min del. Min feber har övergått i en klassisk förkylning och jag är trött, så trött. En stunds fridans till mellolåtarna medan vi mixade ihop lunch-smoothies är den mesta rörelsen jag utfört på en vecka.


Jag bottnar enkelt i att det är skönt, att inte må dåligt av utebliven träning eller utebliven utomhustid med min dotter.

Värnar om känslan i kroppen och låter den styra. Väljer the easy way out när det kommer till lunch och gör mackor av majskakor och ost och mixar kalla, bäriga smoohties. Toppar med kokos, torkade blåbär och frystorkade hallon. Adderar tv-programmen "Superskaparna" och "Skam" därtill.

Att ligga på sidan i soffan med ett barn lutad mot en sidan och en hund som kurar ihop sig mot nacken måste vara ett av de bästa sätten att känna sig trötthängig på.

Vi tar bort sporten från sportlovet och vilar oss i form, helt enkelt.


Inga kommentarer: