torsdag, maj 18, 2017

Mellanrumsbok


* * *
Så blev det bokklubb hemma hos mig.

Vi började med te och lite salta snacks. Och melon. Melon är så gott!


Vi byggde vidare på våra chokladbrownies. Siri dekorerade så fint.

Vi serverade med vispgrädde till.

Och kaffe.

För kaffe + choklad = sant. Det är sedan gammalt.


Nu kan man tro att det var denna bok vi pratade om, men det var det inte.

För det här är min mellanrumsbok.

Har ni någon sådan?

En mellanrumsbok läser jag om det är för lite tid att hinna läsa en hel bok mellan två bokklubbsböcker. Det kan också handla om att jag väntar på en bok som strax kommer till bibblan.

Då plockar jag fram denna, för att ha någon att läsa de enstaka kvällarna. För att vara utan går icket.


Började med denna i somras, eftersom jag älskade föregångarböckerna om Vianne och Roux och choklad. Men nja, denna håller inte riktigt samma klass även om jag tycker om värmen och orden. Det är en perfekt bok att plocka upp då och då. Den är inte för komlicerad, och ganska mysig.


En mellanrumsbok, helt enkelt.


Men vi slutar med en bild på choklad.

Det kan aldrig bli fel.


Inga kommentarer: