lördag, juni 16, 2018

En del av min lördag


* * *
Den här bilden sammanfattar en stor del av min lördag.

Middagsplanering, koll på när poolen öppnar för sommaren 
och väntan på att min läkare i Stockholm ska ringa, 
behöver förnya min lincens på grishormon.

Har bestämt mig för att börja anteckna allt som har 
med min hypotyreos att göra och samla i en låda, 
för att ha stenkoll på datum och doser och värden.

Borde jag såklart ha gjort för länge sedan.


Lördagen har också innefattat en mindre trevlig 
upptäckt. En fästig i Leslies huvud. Gah! Som tur var kom 
farmor till undsättning med pincett och visade hur en fästing ska tas.

Nu har vi köpt ett medel på apoteket, och droppat i 
hennes nacke. Det ska hålla odjuren borta i en månad.

Själv väntar jag på att det ska sluta regna, eftersom jag ska 
springa backintervaller i skogen. Men åskan och regnet kommer 
och går, så jag tar nog kepsen på och sticker ut i alla fall.


Inga kommentarer: