måndag, juni 25, 2018

Midsommarhelgen: resten


* * *
Resten av midsommarhelgen förflöt i lugnt hemmatempo.

I trädgården blommar vallmon i en orange färg som inte ber om ursäkt.

Jag sprang två pass, som båda tog emot.

Lördagen betydde backintervaller i motionsspåret.
Jag joggade ut i regn som snabbt övergick i sol och
kom hem både lerig, myggbiten, barrig och glad.

Söndagen betydde långpass på 2,2 mil. Det tog också
emot. Vet inte riktigt varför, men har känt mig lite trött
på sistone. Nåja, jag gjorde jobbet och kan checka
av en halvmara på träning i programmet.


Även på verandan växer det.


Syrenerna vid bron har blommat så frodigt.
Nu har blommorna regnat ner,
som vita bestående droppar.

Ställde i ordning uteplatsen under tak
lite snabbt. Här åt vi middag i går.


Har länge varit sugen på vitlöksbröd. Testade att baka
en brödvariant på mandelmjöl, äppelcidervinäger och
kokande vatten som bas. Men nja, ingen fullträff.

Så kammar och fixar jag med Siris hår, njuter av
att få fläta som fingrarna vill, i kontrast till den
förutbestämda balettfrisyren. Och om kvällarna
roar vi oss med en fantastisk serie som ligger på
SVT Play. Den heter "I främsta ledet" och följer vardagen
för några unga dansare vid kungliga danska baletten. 


2 kommentarer:

Sara sa...

Dina tofflor ser supersnygga och sköna ut! Var har du köpt dem? Gärna en bättre bild på dem :)

Mari sa...

Tack Sara :) De här varianterna har en lite högre sula, men ser annars ut som klassiska Birkenstock. Just sulan gör att de blir lite "roligare" tycker jag. Bild kommer!