måndag, juni 18, 2018

Springer fyra mil (fast inte på en gång)


* * *
Förra veckan sprang jag ett maraton i
distans, men uppdelat på fyra springpass.

Ett kort, snabbt pass, ett tröskelintervallpass, ett backpass
i skogen och så söndagens lite fruktade långpass om två mil.

Intressant att starta lite sliten i benen från dagen innan,
med nackspärrskänning dessutom. Men nacken blev
bättre efter varje avverkad kilometer och benen kändes
riktigt pigga när de liksom vaknat till och blivit varma.

Härligt springväder också. Planerade ingen rutt, utan
styrde fötterna som det kändes rätt. Sprang gamla Havsbads-
vägen ut till campingen och tog en stig i skogen på vägen tillbaka.

När jag sprungit mina två mil hade jag en bra bit
kvar hem. Men min snälla man kom och hämtade upp mig
med en stor flaska kolsyrat vatten på passagerarsätet.

~ kände mig trött i höfterna, men glad i sinnet.

Sedan var det grymt gott med middag. Vi testade
en ny pasta på linser, sötpotatis och ägg. Bästa
bönpastan hittills! Kan verkligen rekommendera.

Så här ser den ut:



Måste säga att märket Paulúns verkligen
levererar kvalitet och goda produkter.
Deras supergranola och superkex är 

... supergoda!


Inga kommentarer: