tisdag, november 21, 2006

Bebismassage och familjebad

Dagen började inte förrän klockan tio. Jag och tjejerna sov nästan tolv timmar!

På förmiddagspromenaden blev jag och syrran utskällda av en kvinna. Enligt hennes utsago tog vi all plats på cykelvägen, men det intressanta var att hon stod mellan oss med cykel och cykelkorg och rymdes alldeles utmärkt. Hon skällde på oss så länge vi hörde henne - dagens ungdom visade minsann ingen hänsyn och respekt!
Ha, ha en snart trettioårig småbarnsmamma - jag kanske ska ta det hela som en komplimang. Men jag undrar vem som inte visade någon respekt i sammanhanget.

Sedan var det dags för yoga med bebismassage. Siri var vaken och blev masserad, men blev sedan väldigt grinig (trött, men för nyfiken för att sova). Drack i alla fall te med yogamammorna och då somnade hon i bärsjalen. Det var mysigt att fika (endast te, det är ju inte helg!) och prata lite, bland annat pratade vi om hur det var att bo i Umeå, på Haga, när Hagamannen härjade.

Vi har även fått veta att vi får hyra ut huset även under december och januari. Känns skönt.

Nu tror jag att familjen ska ta ett gemensamt bad - ja alla utan Humlan då. Hon passar nog gära på det ...

3 kommentarer:

Anonym sa...

OK!
Bra att ni håller er rena!!!!
Hälsnigar!

Anonym sa...

Så kanon att ni får hyra ut huset 2mån till.
Det drar ju inte ifrån.Har nu 6 sorters kakor till adventsfikat.
Kram Wiweca.

Anonym sa...

haha, jag blev också utskälld i våras när jag krockade med en tant som cyklade på fel sida av vägen. vi har ju som sagt högertrafik i Sverige, men det tyckte inte hon. Hon tyckte att jag var ohövlig som cyklade på folk.