onsdag, mars 28, 2007

Man tager vad man haver

Det har sin charm att bo bland lånade grejer. En bra sak är att det är luftigt i köksskåparna. En annan att man får använda fantasin.

Vi saknar en kavel - en vinflaska eller en vattenfylld P.E.T-flaska funkar helt okej.
Vi saknar en korkskruv - en skruvmejsel går lika bra (eller så inte, vi hade rödvin über alles ... en lågprisvariant är nu inhandlad).
Senaste att-sakna-grejen är en vas till påskriset. Sockerströaren fick tillfälligt pausa från sitt uppdrag som just sockerströare. Nu fungerar den som vas istället. Mycket fint, om jag får säga det själv!

Dagen har varit fylld av promenerande, tvätt, städ ... och en ljuvlig stund på balkongen med tidning och smoothie när Siri sov eftermiddag.

Och snart, snart är det dags för veckans höjdpunkt - Grey´s anatomy.

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag är avis, vill oxå ha favvo doktortv. Men jag nöjer mig med LOST. Föresten, du ska få tillbaka din stållinjal, jag har köpt en idag ( din gamla är och förblir begravd i bergsviken) Jag vill oxå bjuda in dig på sköna stunder på balkonien, hellst då Molly är på dagis/sover och Siri dito. Det är varmt och vacker!? utsikt. Avnjuts gärna med apelsin/jordgubbsjuice.

Mari sa...

Tisdagens avsnitt var GRYMT bra.

Sköna stunder med god juice på balkongen låter mycket trevligt. Tänk, snart bor vi i samma stad igen för första gången på jag vet inte hur många år!

Anonym sa...

ja, det känns overkligt och otroligt kul! Ser fram emot sommar och cykel och promenader och fika och parker mm mm mm mm ( och lite jobb...)