måndag, september 03, 2007

Av- och påliv

Det känns lättare idag, nu när han har åkt. Nu har det här av- och pålivet tagit sin början och det är bara att jobba sig igenom det.

På förmiddagen har Siri varit hos Sanna och Jonas en stund medan jag var på vårdcentralen. Just nu genomdriver jag projekt sova-en-gång-om-dagen, men i bilen på väg hem från Pitholm dukade hon under och sov i det närmaste dubbelvikt i bilbarnstolen när vi parkerade. Så jag tryckte i henne lite lunch innan det blev spjälsängen. Får se hur länge hon sover idag, igår blev det tre timmar. I eftermiddag åker vi ut på hundprommis i skogen med Terese och hennes vovvar. Det blir skönt att komma ut.

I sann hemmafruanda tänkte jag planera veckans måltider, för att kunna handla mat i eftermiddag. Men självklart ligger viktklubbens hemsida nere, så av det blir det inget. Typsikt nu när Siri sover ... Har inte kunnat väga mig idag (måndag är vägningsdag) men enligt måttbandet har jag tappat fem centimeter runt midjan sedan start. Det går långsamt men stabilt, precis som jag vill.

Allt som allt känner jag mig priviligerad. Som när vi ringde med högtalartelefon till Markus imorse för att höra hur bilfärden gick och Siri klämde till med två rejäla "hejjj!". När jag sa "hund" och hon svarade "voff, voff". När hon låg som en varm klump i min famn och åt välling framför brasan imorse. Jag är rik. Miljonär, rent utav.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Fint att du kan tänka positivt.
Hoppas att de gick bra för Markus efter vägen. Ring om det är nått, eller om det inte är nått!

Kram /!ingela

Nybliven sa...

Åh så fint! Miljonärer är vi allihopa! Tänk att man inte förstod hur stort det var det här med barn i livet B C.* Så lyckligt lottad man är och hur lätt det kan vara att glömma det ibland... och så bra det är att bli påmind då och då och känna den där varma känslan i bröstet.

Himla snygg "titelbild" förresten! Får mig att inse att jag VERKLIGEN måste göra nåt åt min också snarast.

Hoppas det nya singellivet går bra för dig och tjejerna!


*Before Child

Anonym sa...

Heeej!
Renoverar igen, vars då?
Vi hade veckans handling igår, så himla vuxet, men man sparar både tid, engergi o pengar på det (fy så präktigt o tråkigt det lät!!!)
Måste också skaffa vedspis, låter som du o Siri har det mysigt där tilsammans, även utan pappan.
Vi kommer tors em till Pite, när är Marcus tillbax från Ume? Fredag? En kaffe på tors innan vi drar tills skogen och eldar!?
Ses snart! KRAM

Mari sa...

Hej Ingela, Markus bestämde sig i sista sekund för att lämna husvagnen hemma denna vecka för att reka elstolpe osv. Så nästa vecka blir det nog premiär. Borde se till att fynda någon trevlig halvnoppig träningsoverall på Kupan åt honom.

Nybliven, jo visst är vi rika. Inte alltid lika lätt att komma ihåg dock, som när skruttan började godmorgon-leva-om 03.45 imorse. Tände lampan och såg att hon som vanligt stod och höll i sig och hoppade i spjälsängen. Bara det att hon misstagit sig på riktning i mörkret och stod och hoppade in mot väggen. Svårt att hålla sig för skratt, även denna arla morgonstund. Som tur var somnade vi om.
Tack för berömmet, den ska uppdateras till en mer höstig profil - när tid finnes.

Anja, vi renoverar ju i kallfarstun. Men nu står bygget stilla i väntan på golv.
Ha, ha tänker du på oss när ni veckohandlar?! Ska jag ta det som en komplimang eller! Men jag står för att jag gillar att veckohandla, det känns så bra att ha allt ordnat och slippa panikhandla, dessutom är det tidsbesparande, säger fröken snusförnuftig.
Elda är ju toppen, kanske lite svårt i läggan bara. Ni får tokelda i helgen, både i stugan och bastun.
Angående helgen är jag ledig torsdag och Markus kommer hem torsdag vid middagstid tror jag. Ni kan väl slå en signal när ni närmar er så får vi dela en panna lut innan ni drar ut i skogen. Förresten 1, åker ni efter jobb på torsdag, eller? Förresten 2, ni tar väl med en bild på underverket i magen?
Kram.

Anonym sa...

Jag ska börja tänka på dig när jag veckohandlar, vi har gjort det i 1 månad nu kan jag berätta med lite stolthet....
Vi tänkte dra vid lunch på tors så vi beräknar anlända vid ca 16 tiden till kusten. BIld på den som bor i magen ska jag försöka komma ihåg så får du avgöra om denne är lik mig eller pappan... elelr hunden?!
Åsså glömmer ni inte palt-basun på lördag...!