fredag, september 07, 2007

Framåt

Fick ett samtal från Luleå Tekniska Universitet, som håller på att sammanställa ny kurskatalog. De vill att jag ska vara med. Som ett exempel. På. De. Som. Lyckats.

Och visst, jag har ju jobb nu. Jag har slitit för att få det. Pluggat heltid, jobbat halvtid. Kämpat till vecka 38 i graviditeten. Skrivit hemifrån under föräldraledigheten. Visserligen för att jag tycker om det jag gör, men också med tanke på sedan ...

Ändå har jag svårt att känna mig som ett exempel på "de som lyckats".

Sista tiden har jag också fått mycket respons på mina krönikor. Mejl, blivit stoppad på stan, på vårdcentralen, på Korpen. Glada ansikten och värmande ord. Det betyder faktiskt något. Betyder mycket.

3 kommentarer:

!ngela Bj sa...

Du är en stjärna i mina ögon vännen!

Kram

Anonym sa...

Du förtjänar allt det där och mer därtill! Kram på dig vännen.

Mari sa...

Tack tack tack.