torsdag, maj 15, 2014

Att följa med


* * *

Om vardagskvällarna trivs jag bra hemma. Stunden tillsammans mellan jobb och fritids och gå-och-sova är inte speciellt lång. Och däremellan är det middag och läxa och annat som hör vardagen till.

Därför tycker jag om att göra de sakerna, som ändå skall göras, så bra och mysiga som möjligt. Jag tycker om dem.

Och som sagt, jag föredrar att landa hemma efter jobbet. Byta till mjuka byxor och andas in i det spända i ryggen. Utan kvällstider att passa.

Under två år hade vi mindre familjetid tillsammans än vad vi har nu. Då blev tiden ihop extra dyrbar, därför blev det svårare för oss - alla tre - att åka iväg.

Jag försöker minnas det nu. Bottna i det. Och tacka ja när någon frågar: vill du följa med? Ska vi?

Så även om jag trivs fint hemma, så följer jag. För det är ju himla trevligt det med. Och de allra flesta vardagskvällar är ju just vardag.

Förra veckan följde jag med några jobbarkompisar, och deras vänner, på afternoon tea.

En fin stund i vardagen. Det med.






3 kommentarer:

Laila sa...

Det var jättemysigt!

Laila sa...

Det var jättemysigt!

Mari sa...

Verkligen Laila! Det får vi göra om.