torsdag, maj 01, 2014

Lite Umeå när jag är i Stockholm







* * *

Jag åkte på en egen reportageresa till Umeå. Tre reportage blir det, varav ett utbroderat till ett huvudrep och två biartiklar.

Kändes som om jag mest levde med ett öga vid sökaren. Bakom kameran.

Har inte laddat in några bilder förrän i dag, har lite hållit andan.

Tänk om alla är suddiga?

Det var de inte, men jag ser att jag behöver öva mer på att fotografera människor jag inte känner. Men det är svårt när man är ensam, när de inte har någon att vända sig till och prata med. Den där uppställdheten. Utsattheten.

Hotellet var fint och torget med glastak om morgonen. En paus med kaffe i vackra koppar, kulturbageriet intill, en av bröderna som driver Duå står och skriver öppettiderna med vit penna på glasdörren.

Att en stund vara en del av ett annat sammanhang. Läsa en annan morgontidning.

Jo. Jag tycker om det. Mycket.


Inga kommentarer: