fredag, oktober 31, 2014

Favoritplats: Hängstol


* * *
I somras köpte jag en hängstol som jag länge velat ha. Mysigt att ligga däri och läsa, eller titta på elden i kaminen. Mycket bättre för min rygg också, istället för att ligga mot en axel i soffan (då får jag alltid så mycket tinnitus).

Neutralt för ryggen, ombonat, fridsamt.


Istället för att den skulle hänga slapp och ihopsjunken när man inte sitter i den bestämde jag mig för att sy en madrass att lägga i.

Tog en del av en madrass från Siris spjälsäng och ett gammalt lakan. Dammade av tofstillverkningskunskapen sedan skol- och fritidstiden.


Till sist formade jag den lite genom att sy i knappar.





4 kommentarer:

Lisa sa...

Såg fina Siri på stan idag och blev helt kär i hennes fina stövlar! (Ja hela hon var jättefin😀) och jag vet en tjej här hemma som gärna skulle vilja ha likadana...var kommer de ifrån?

Mari sa...

Hej Lisa. Siris stövlar kommer ursprungligen från Din sko, men de är arvegods och har tyvärr en hel del år på nacken.

Lisa sa...

Åh, vad synd, men fina var de!

Marie/Mison sa...

Mysigt! Kan se dig ligga där med benen uppdragna, en bok och en kopp the! Mys åt mig också ;)