måndag, oktober 13, 2014

Som jag vill ha det





* * *

Vågen i mig. Stjärntecknet som är jag.

I dag firar jag mig som jag vill.

Genom att fylla min sökmotor med ord som Koh lipe, pattaya beach, hotell. Snorkla.

Firar genom att fylla mitt huvud med drömmar och vackra tankar. Är på en plats i livet där jag vill vara. Omfamnar mina 36.

Firar genom att ta ut pengar från bankomaten och ge mer än småkronorna som blir över till mannen under filt vid matbutiken. Genom att bjuda mina vänner på jobbet på ekologisk och hembakt äppelpaj. Min favorit, utan gluten och socker, men försvinnande god - och bakad med omtanke.

Firar genom att köpa en väckarklocka med naturljud, vill inte ha mobilen på laddning i sovrummet och i dag gör jag den förändringen. För telefonen behöver inte vara där, har den för den mjuka ringsignalen. Men nu alltså, batteriväckare med naturljud istället.

Och så firar jag mig genom det jag alltid gör. Det som är jag. Pennan, frågorna, blocken, tangentbordet. Och kameran.

Sist av allt ~ yogan.


4 kommentarer:

Marie/Mison sa...

Låter som en fin dag. Det där med att byta ut telefonen som väckare har jag tänkt på, men jag vågar liksom inte chansa. Äker ju tåg till jobbet och vill verkligen inte missa... Ska se över alternativen och se om jag åt minstone flyttar telefonen till fönsterbrädan.

Anonym sa...

Var köpte du väckaren?

Anonym sa...

Jag är också nyfiken på väckarklockan. Berätta gärna mer om den.
/Malin

Mari sa...

Oj, har missat kommentarerna här märker jag. Marie, kanske en början i alla fall - att flytta telefonen till fönsterbrädan :)

Jag köpte väckarklockan på Teknikmagasinet, en enkel vit och genomskinlig plasthistoria som blinkar i olika färger och spelar med naturljud, den kostar runt 150 kronor. Nackdelen med den är att det låter högt när man ställer tiden och stänger av den, alltså knappljudet - och det går inte att tysta. Sedan kan man inte heller ändra volymen på naturljuden. Annars funkar den som den ska! Går inte att länka men den heter klocka naturljud på deras hemsida.