tisdag, januari 06, 2015

Jag gör det här


* * *
Helt skamlöst gottar jag mig i era ord, både i kommentarer och mejl. Jag läser om igen och känner verkligen att jag behövde höra detta.

Kanske känns det bättre i dag, men jag vet också att det är något som inte går över av sig självt. Det är något jag måste jobba medvetet med. Men nu har jag fått någon dags vila, så det blir säkert bra att börja arbeta i morgon igen.

Och igen. Tack. Det behövdes och betydde.

Här hemma gör vi litet. Ungefär det som bilden ovan visar. Halvligger och ser tv-serier, film eller läser. Surfar. Småpratar och eldar. Just nu har Siri besök av en vän och de badar badkar och skrattar.
Senare ska jag ta mig ett kortare träningspass här hemma för att inte helt slöa igen (och så får jag så vansinnigt dåligt i ryggen av att vara för stilla - nu är jag i bortdomning-av-armar-stadiet).

Ja, och sedan är det dags för soffan igen.


Inga kommentarer: