tisdag, januari 27, 2015

När jag ser den här ...


* * *
Det är vår och jag åker ensam till Umeå. Det är jobbresa, jag har planerat den själv. Valt att åka ensam. Som en utmaning. Block, penna, kamera. Det är nytt. Nyttigt.

Att inte kunna söka min tillflykt till någon annan. Ingen att rådfråga. Har vi nog material? Räcker det? Vart ska vi äta sedan?

Jag tar bussen till Umeå. Umgås med mig själv. Skriver om trädgårdsmässa, både till mina sidor och till temasidor. Fotograferar både inspiration (på mitt sätt) och människor (svårare).

Gör en artikel om att ta en minisemester i Umeå. Bor på finrenoverade Stora hotellet och äter ensam frukost på deras inglasade uteplats med Medelhavskänsla.

Bilden är tagen i badrummet till mitt hotellrum. Jag kom in strax före nio om kvällen. Duschade säkert en halvtimme (kan jag aldrig göra hemma, då tar vattnet slut och samvetet protesterar). Men här duschade jag. Varmt, länge. Somnade innan halv tio.

Att resa med utmaning på olika sätt kan vara tröttande. Och utvecklande.



Det här är en del av min följetång, en bunt utvalda bilder, tagna sedan tidigare.

Jag ser dem ibland i mitt bildarkiv på datorn och blir varm i magen.

Ni har säkert sett dem förut, men här återuppstår de igen.


Inga kommentarer: