torsdag, januari 15, 2015

Med ryggen



* * *
Jojk på radion och jag byter inte kanal. Det blir som en flätande sång som omfångar januarimorgonen här i norr.

Sätesvärmaren på trean. Skarpa strålkastare från bilparkeringen strax utanför
 centrum. En snöslunga på ett släp. Snövirvlar. Vitplogat.
 
På lunchen går jag på behandling för ryggen. För nacken och höften. Mest för armarna, som efter fallet i december (bulan känns fortfarande och jag har ett bleknande blåmärke i ryggslutet) domnar  bort när jag sover.

Vaknar av det, gång på annan.

När jag kommer därifrån har jag ett missat samtal från Siris skola. Jag ringer upp, men får inget svar trots två omkopplingar. Ringer igen och igen.

Kollar med Markus om de försökt nå honom.  Det har de, men påringningen avbröts efter en signal. Ringer igen.

Tar bilen till skolan med tänk-om-det-hänt-något i magen.
Det hade det inte. Handlade bara om ledighetsansökan inför resan.
 
Återvänder till skrivbordet och datorn. Hörlurar med meditationsmusik från nätet för att dämpa pratet utanför. En molvärk i höften och skuldran som får mig att vilja gråta.

Ändå; en mjuk plats i bröstkorgen, med rum för hjärta och känslor. Det brukar bli så efter behandlingen. Jag längtar efter mitt barn och min man. Längtar på riktigt, efter deras närhet och värme.
 
Landar och är hudlös, inte inåtvänd och avstängd. Landar skönt fast med värk.

Allt på en och samma gång.


3 kommentarer:

Marie/Mison sa...

Har vi samma värkcykler? Ont i vänster skuldra i veckan... Känner igen känslan efter en behandling. Tillfredställelse med en rad taggtråd mitt i. Hoppas helgen blir fin, trots värk. Kram

Lisa sa...

Hej mari! Såg den fina du beställt från spell designs och tänkte att jag borde tipsa dej om märket "free people" (fast det kanske du redan kände till?) det säljs bl.a hos kyss Johanna. Något billigare är det också👍 MEN, igentligen ville jag tipsa dej om ett instagram konto, "dimity" heter hon. Jag tror du kommer att älska hennes bilder! Och jag älskar dem såpass att jag önskar att du kunde göra nåt slags reportage med henne (över dator eller telefon kanske) eftersom hon bor i Australien... Annars är jag vaken så här tidigt för att smyga upp och njuta av "dina" sidor helt själv med min tekopp.... Det är kvalitets-egen-tid" det😃! Ha en riktigt fin helg !

Mari sa...

Kanske har vi det, Marie. Önskar så du skulle slippa. Ja, och jag med för den delen. Känns bättre nu, men en natt på badrumsgolvet gör det kanske inte tipptopp (magsjuka). Tur vi har golvvärme i alla fall ;) Stor kram.

Hej Lisa, jo jag har allt spanat på Free people - och har gjort det nu igen. Byxdressen från Spell var så fin, men det blev ändå retur. Kände att jag hade svårt att se användningstillfällen så förnuftet segrade ... Kikade på instakontot och blev väldigt inspirerad. Följer nu. Tusen tack för tipset. Och hoppas du fick en mysig lördagsstund med tekoppen.
Kram!