torsdag, maj 12, 2016

Hon är min sagoren


* * *
När jag tittar på de här bilderna så liksom sprängs det i bröstet av kärlek.

Och jag har tittat på dem många gånger om.

För mig är det något mer än enbart bilderna. Jag tycker mig glimta hennes vackra själ.


För en tid sedan skulle Siri gå på maskeradkalas med tema djur.

Efter lite googlande bestämde vi oss för återvinning och projekt skapa-en-sagoren.


Diademet med horn var grundstenen i utklädnaden.

Vi tog ett gammalt diadem, jag byggde horn i piprensare och limmade fast i diademet med limpistol.

Sedan virade vi hornen och diademet med blomstertejp. Jätteroligt och speciellt material att jobba med. Sedan målade Siri över den gröna tejpen med grå akrylfärg.

Hornkänslan kom fram fint med hjälp av tejpen.

Sedan limmade vi fast blommor från billiga loppisbuketter, både fram och bak på diademet.


Klart en sagoren har en fjäril intill halsen.


In i rollen.


Och så sminket. De vita prickarna gav sagokänsla och nosen, målad med eyeliner, är bara så rar.


Så här ser hornen ut bakifrån.


Lite rufslockigt hår.

Mitt hjärta smälter igen.


Och så en svans. Egentligen en dekoration att bära på handväskan.

Klänningen är från början en vacker tyllkjol som jag har fått.

Nu har vi plockat bort svans och fjäril och knytband och tyllkjolen är en vanlig kjol igen.

Kanske inte lika sagorensmagisk, men fin ändå.


Ballerina-inspirerade skor och glitterstrumpor till.


Ja. Så gick det till. När vi skapade en sagoren.


Och Siri byggde en hel berättelse däromkring.



1 kommentar:

Mona sa...

Jag bara dööör så fin och kan skönja hennes själ fast jag inte känner henne/Mona