torsdag, juli 07, 2016

Igeltjärnsberget


* * *
Vi har varit på små utflykter i flera dagar nu. I går åkte vi med Siris farmor till Skellefteå, där vi umgicks med släkt hela dagen. Vi gick på museum och såg en cykelutställning och åt lunch i stan. Och så fika och kaffe och spel och prat innan vi åkte hem igen.

Och i dag gick vi upp på Igeltjärnsberget med Siris morfar.

Det var blåsigt, men det regnade inget.

Vi kokade kaffe. Lemmels variant var riktigt god!

Och så upptäckte vi lite mer i skogarna innan vi åkte vidare.


Det är juli och jag har på mig täckväst.

Norrbottnisk sommar, ändå.


När jag tränat och vi ätit middag så tog jag ett övervarmt bad. Jag öppnade fönstret mot trädgården och njöt av kalla vindar mot det varma.

Och så gick ytterligare några dagar, bland de sista för den här semesteromgången. Och även om jag kan tycka att vi bara varit hemma, så har dagarna varit fyllda av små utflykter och skog och umgänge.



Inga kommentarer: