lördag, juli 23, 2016

Uteliv


* * *
Varma lediga dagar och det känns liksom enkelt att leva.

Min sista semesterdag började med sol.

Vi åkte till mammas stuga från morgonen.

Jag snörde på mig gympaskorna och sprang runt sex kilometer i förmiddagshettan.

Sedan körde jag lite styrka, hopprep och yoga på ett trädäck, i skuggan av en tall.

Sämre utsikt har man tränat med.


Jag chockade alla, mig själv också, med att bada från bryggan. Sedan tog vi båten ut i skärgården för att få svalka.

Hunden kröp upp i famnen och somnade gott.


Att sitta med en trött-tränad kropp och en kurrande mage och titta ut över det blå. Veta att man ska få lunch och att allt man behöver göra är att andas - det är rätt härligt.


Siri och mormor.



Efter grill-lunch på klippor och mer bad (för vissa) så var det dags att åka hem.

Vi duschade och bytte om till svala kläder, för att åka vidare mot nästa stuga.


Här, precis vid vattnet, åt vi middag hos våra kompisar.

Mellan varmrätt och dessert passade småtjejerna på att bada.

Vilken magiskt varm kväll.


Och när solen började försvinna bakom udden flyttade vi in hit, i växthuset, för att dricka påtår och prata en liten stund extra. Sedan började ögonlocken kännas tunga för alla i sällskapet och det var dags att ta bilen hem.

Men jag tänker det många gånger om, så enkelt och vackert livet är, dagar som dessa.


Inga kommentarer: