onsdag, juli 13, 2016

Sommartittande


* * *
Sommaren är kanske inte den årstid man ser mest på tv. Men jag tycker ändå att det kan vara rätt skönt att krypa upp i soffan med en kopp te, dra för gardinerna så att solen inte speglar sig i tv:n, och se ett serieavsnitt innan sängdags.

45 minuter är perfekt enligt mig. En timme är nästan långt när jag ska upp och jobba nästa dag, men det får gå :) Lite får man slarva i sommartid.

Just nu varvar vi tre serier.

I söndags började SVT sända BBC-serien The Last Kingdom.

Precis som serien Vikings är temat här också vikingatiden.

Efter första avsnittet gillar jag handlingen, karaktärer och den påkostade känslan.


Och så ser vi svenska Jordskott. Lite läskig, men inget jag fastnar för - med fem avsnitt kvar ser vi dock klart. Konstaterar än en gång att jag inte riktigt kommer överrens med det övernaturliga och fantasyinslag i serier eller film.


Vi har också sett första avsnittet från fjärde säsongen av Orange is the new black. Första säsongen gillade jag men sedan har det gått utför. Enligt det jag läst ska den nya säsongen vara lite svartare, så kanske får den en ny chans.



Och så Ernst, såklart. Ingen sommar utan Ernst. Men den serien hänger jag mig till tillsammans med min nioåring. Vi har repriserat några favoritsäsonger, och är nu redo för ny inspiration.

Lite mord och blod, intriger och så mys-tv med Ernst. Det är min titta-sommar, det.

Inga kommentarer: