söndag, oktober 16, 2016

Firar mig


* * *
Det känns fint och harmoniskt att fylla 38.

Kanske för att jag känner mig på plats i livet, i det stora hela.


Under lördagseftermiddagen höll jag litet kalas.

Siri hade mixat ihop sina favoriter; Mellanmålsfudge av solroskärnor, kakao och torkade jordgubbar, bland annat.


Och så gjorde vi pajtårta. Botten av mixade glutenfria kakor och smör, sedan kolakräm, grädde med krossad daim och jordgubbar.

Lite grädde på glid, men kladdigt god.


Och så melon och ekologiska vindruvor.


Det var en fin stund. Efter det yogade jag och Siri och drack varsin mugg chagate innan vi promenerade bort på middag.

Så avrundade vi lördagen med tända ljus, två flickor som fick somna i vardagsrummet och ett avsnitt av serien The Affair på Netflix.


Inga kommentarer: