fredag, november 04, 2016

Blåbär och inredning




* * *
Så gick ett gäng dagar och vi har ätit lövbiffsgratäng och tomatsoppa med citronolivolje-marinerad fetaost. Vi har lagat lasagne och ugnspannkaka a la lchf. Och så har jag bakat fröknäcke (och ätit med Philadelphia och gravad lax, mmm) och blåbärsbullar på kokosmjöl och psylliumhusk.

De sistnämnda har jag ätit ljumna med kokoschips och flagad mandel. Och en klick kvarg med vaniljproteinpulver i.

Annars blev veckan lite oplanerad. I går var jag hemma med febrig Siri. Vi hade en lugn och mysig dag hemma, det var länge sedan vi njöt av en sjukdag - när man är sådär lite mosig men inte risig.

I dag är det min tur att ha ont i halsen. I dag har vi också haft en stor tidning här som gjort inredningsreportage. Därför har det varit lite tyst här inne i veckan. All tid har liksom gått åt till att få i ordning det-där-sista. Bra att få en kick i rumpan och inte bara tänka ... någon gång. Så jag har klätt om en stol och sytt till två madrasser och fixat med badrumsskåpet. Lite måla på det någon gång och jag är klar för denna sväng.

Gick en sväng med kameran i huset innan det var dags för reportage, ska tanka in bilderna och visa en annan dag. För nu, nu väntar dansfilm och värmefilt och hund i knät på mig en trappa ner.



Inga kommentarer: