onsdag, november 09, 2016

Tre vardagsbilder


* * *
Vardag ett: På väg hem från Luleå efter en rolig intervju var månen stor och stark. När molnen var borta gick den inte att titta på utan att bli bländad. Var det supermånen? Jag vet inte, men det var lite overkligt och kusligt. Ungefär som den världen vi vaknade upp till denna onsdag.


Vardag två: Och jag tyckte att det var roligt att åka på jobb med fotograf. Fint att hinna prata på väg dit och hem. Annars har jag fortfarande problem med min mage, ett gäng veckor senare och det vill inte riktigt ge med sig. Tränar lugnt, mer för att bara röra på mig och för att jag mår bättre av det.

Och så försöker jag ha tålamod och hålla mig till min plan.

Förutom det så blir förkylningen bättre för varje dag.


Vardag tre: Och så har vi ju laxtisdag. Improviserad sådan med ljummen sallad på ångad broccoli med picklad rödlök, fetaost, fileade och skurna apelsiner plus citron-olivolja. Och saffransdressing av aiolityp med wasabi och citron i. Nästan lite julkänsla på den.

Annars har vi anpassat maten till veckans utbud av kvällsaktiviteter. Så vi har ätit snabb morotssoppa, laxen såklart, tonfiskröra med currysmak och smörstekt, strimlad vitkål.

I morgon ska jag testa halloumi- och zucchinibiffar och på fredag kanske vi äter familjefavoriten grillat fläskkött marinerat i bland annat fem sorters peppar.

Ja. Lite så är det nu. Vardag och fullt upp och fina saker att göra om kvällarna.

Vips kommer det att säga, så är november förbi.



Inga kommentarer: