torsdag, november 17, 2016

I badrum


* * *
Jag möblerade om lite i badrummet. Köpte en rullvagn för någon tia på loppis och flyttade förvaringslådorna till annan plats.

Gillar när saker vi använder varje dag är lätta att nå.


Kommoden har också fått lite ny kostym. Jag ska måla om den också, men det får bli vid ett senare tillfälle. Den ska bli grå istället för sliten vit.

Tror att spegeln ovanför också ska få följa med på kulören.

Så här såg den i alla fall ut innan. Tunt tyg och hönsnät ...


... byttes ut mot det här.

Tror det blir harmoni mot den grå nyansen sedan.


Förvaringslådorna gör sig fint här, och döljer mindre fina detaljer från badkaret dessutom.


Små förändringar som gör helheten mer sammanhängande.


Tänk att det här badrummet ritade vi själva en gång. Glad att jag fortfarande är nöjd med alla val, som att sätta in ett vanligt, stort fönster.

- - - -

Annars fortsätter vår hemmavaro. Min älskade tioåring har fortfarande hög feber. Hon och hunden vilar i soffan för en stund och jag skriver på ett reportage och ställer bilder. Spännande att forma ord om en person som vanligtvis syns på kvällstidningarnas löpsedlar i olika slags skandaliga rubriker. Att forma ord på ett helt annat sätt och berätta en del av historien bakom.

Snart ska vi lufta lungorna i halkregnet och i kväll åker jag in till tidningen för att jobba en stund.

Så ser vår torsdag ut, en vardag i mitten av november som aldrig blir riktigt ljus.





Inga kommentarer: