fredag, december 23, 2016

Granen och klapparna



* * *
Kanske lite inklämd i hörnet, men annars en perfekt gran. Väldigt överkomlig storlek och tät. Vi är mycket nöjda med vårt fina julträd, som vi klädde förra helgen.

Och jag trodde det aldrig, men hunden låter paketen därunder vara ifred. Ja, kanske var det ett som var mer intressant än de andra. Och det var inte paketet till katten, utan en chokladask.

Den har vi nu räddat upp på en hylla.


Paketen har inget särskilt tema i år.

Här är en klapp med en loppisköpt liten korsstygnstavla.


 Och julgransdekorationer i filt från Jysk. Också några år gamla.


Ett av de finaste julgranspynten. 

By Siri.


Pappersblomma.

Vitt mot vitt mot vitt.


Och lite nytillskott i form av guld.


Och ett till litet broderi.

Jag vet inte på väggen, men fina på andra ställen.

Som på paket.

Nu ska vi snart ha middag här hemma. Jag ser fram emot god kyckling och gorgonzola, och ett glas vin. Mitt i allt fick jag dessutom ett ryck och möblerade om. Så nu stor ett stort bord liksom på svaj i lilla hallen och köket och väntar på bättre tider.

Nåja, det blir nog bra det med!


Inga kommentarer: