onsdag, december 28, 2016

Vimplar, regndroppar


* * *
I advent skattletade jag i mina tyglådor och valde ut en blandning av stuvbitar. Enfärgat, blommigt, blankt mot sammet mot matt och gossigt.


Här är två regndroppar, fyllda med vadd från en kudde hemifrån.


Tycker om att låta vimplarna få synliga sömmar.


Färgerna går igen i regndropparna.

Siris kompis Ull har också tassat sig in i bilden.


Vaxduk i blommigt.


Kompisar. 


Längst ner på varje vimpel har jag sytt fast en liten pingla.

De kommer från ett trasigt halsband.


Allt sytt och broderat med saker som fanns hemma.


Lämnar ett litet hålrum längst upp på vimplarna, så att jag kan trä dem på ett snöre. På så vis är de lätta att flytta ihop eller isär efter önskemål. Gillar att man då själv kan justera längden.

Ja, och så gick det till när jag sydde trianglar och droppar till min systerson.



2 kommentarer:

Lingonberrie sa...

Så jättefint och mysigt! Älskar de lite matta sköna färgerna.
Ha det gott och Gott Nytt år i förskott. :)

Mari sa...

Å tack snälla. Fint att höra om färgerna, det var därför jag valde dem. Gott nytt åt till dig med, fina Lingon!