måndag, december 19, 2016

Morgonhimmel och hundar


* * *
När jag vaknade i går skulle jag göra veckans sjunde arbetsdag. Länge tänkte jag att det skulle bli bättre, men det gick bara inte att åka till jobbet.

Anledningen stavas migrän. 

Har vaknat ett knippe morgnar och haft ont i huvudet, men det har gett sig efter frukost, kaffe och lite promenad. Men några sådana alternativ var inte att tänka på i går.

Efter en starkare värktablett kunde jag pallra mig upp och äta frukost vid halv ett och sedan fick jag en akuttid hos min ryggbehandlare mot kvällskvisten.

Tänk, att när man ligger där utslagen så finns det bara en sak man önskar. Att få må bättre. Det är ju så självklart, men känslan tar jag med mig in i julen.

I början av veckan har jag två ledigdagar. Därför kunde jag börja min måndag med att hälsa på en vän.

Vi promenerade på isen med våra hundar och himlen var så vacker.



Inga kommentarer: