lördag, december 02, 2017

I decembers början


* * *
December är här. Jag har promenerat på isen med en vän 
och våra hundar. När jag kom hem spelade Markus Bjällerklang-radio 
och kollade så att julstjärnorna fungerar.

Jag handlar hem hyacinter och bäddar in i mossa, 
tillsammans med granatäpplen.

För att förstärka känslan av december har jag bläddrat 
i bildarkivet och valt ut ett gäng bilder som jag fotat 
under december månad genom åren.

Först ut en rödjulig outfit från Odd Molly.


Det här är från när vi byggde vårt eget hus i pepparkaksvariant.


Vi gick all in på dekorationer.


Siris fina julklänning (min favorit genom åren) och ett annat pepparkakshus.


Dekorerade granatäpplen.


Förra årets julklänning och ytterligare ett pepparkakshus-skapande.


Alltså, mitt hjärta smälter lite varje gång jag ser den här bilden.

Denna hörde till Blocket-annonsen där vi hittade henne.

Hur kan man inte vilja ha den här tjejen?!


Mer advent i Odd Molly-form.


Hemgjort pynt till julgranen.


Tivolilandet i hallen känns också juligt.


Julaftonsklädsel, för något år sedan.


Vår fina gran. Längtar till vi ska välja ut årets.


Och så till sist, en gran i pappersvariant.

- - - - - -

Så särskilt mycket julpynt behövs inte egentligen.
Några stjärnor och blommor sätter tonen. För mig kommer själva 
stämningen mest av musik och en känsla i själen.

I alla fall.

~ december, fint att du är här.


Inga kommentarer: