onsdag, december 20, 2017

Julföreställning



* * *

~ hon ~ 

Hon dansar ut på scenen och in i mitt hjärta.

Om och om igen.

I dagarna håller Svenska balettskolan sin julföreställning
och jag önskar att jag kunde se den flera gånger om,
för att hinna insupa både detaljer och helhet.

Samtidigt som det är vackert, graciöst, berörande
och roligt finns också mörkret där. 

Som skolans konstnärliga ledare sa,
>> när orden inte räcker till får dansen tala <<.

I januari kommer beslutet. Svenska balettskolan kommer
att läggas ner i Piteå, det är jag övertygad om.

Det är tragiskt att det alltid sparas in på de barn och unga
som har kreativa, konstnärliga intressen.

Men de känslorna får lite vänta till efter nyår.

Nu njuter vi av dansen och julen och det
konstärligt kreativa som glittrar ner över oss.


[ den nedre bilden har jag
lånat från skolans facebooksida ]


Inga kommentarer: