måndag, december 11, 2017

Vid kaminen, på löpbandet


* * *
Det var söndag morgon, och jag hade ambitionen 
att mest leva vid kaminen.

Vintervärme och trygghetskänsla.

~ ett stilla yogapass.

Jag tänker på nästa år, och känner på om ett av mina mål 
ska vara att yoga mer, att bejaka min andlighet mer.

Inte som ett stort sökande, utan mer så här. Tjugo minuter med 
andning och långsamma rörelser framför sprakande eld.


Sedan blev det måndag och jag sprang mig 
svettigt röd i ansiktet på löpbandet.

Efter min kroppsliga krasch i oktober har jag börjat 
om att träna. Tror det blev tre veckor av uppehåll. 

Efter det har jag tränat efter lust, sprungit lite både ute och inne 
och tränat korta pass med kroppsvikt, kettlebells och hopprep 
plus väldigt lätt styrketräning för överkroppen.

För att testa på löpformen och se om jag kan kliva på mitt 
löpprogram igen har jag kört ett slags testpass. Det sista korta 
intervallpasset jag sprang innan jag blev sjuk.

Och i dag hände det. 
Jag sprang hela och det kändes sjukt bra.

Så lycklig.

Börjar genast fundera på löputmaningar mot höstkanten.

40 år i oktober.

Det vill jag göra något kul med.


Inga kommentarer: