tisdag, maj 29, 2018

Det var mors dag





* * *
Jag vaknade upp till en solig söndag och kände
en härlig värme inuti. Ledig dag, en ro i själen. Flera
vackra paket som väntade mig nere på köksbordet.

~ och jag älskar allt vad de står för. 

Vår familj, våra relationer. Tryggheten, kärleken.
Att det är vi tre (fyra med Leslie). Att vi har vandra.

Så fick jag öppna omtänksamma små gåvor
med vardagsfina saker. Och i samma anda
som förra året, vackra ord om mig som jag
sparar både på papper och i mitt hjärta.


2 kommentarer:

Catarina sa...

Så långt från min söndag.
Jag hade lovats sovmorgon men väcktes kl 6 av barn med sovkompis som tyckte att det var dags att börja dagen. Ett grattis fick jag först på eftermiddagen. Men, men det blir som det blir. :)

Mari sa...

Å <3 Ja, så kan det också bli!