lördag, maj 19, 2018

Drömma mig hit



* * *
 För inte så länge sedan såg jag och min dotter 
en You tube-film om att bo över på spa en helg.
Det var härligt och lyxigt att titta på och vi blev
väldigt sugna och drömmiga båda två.

Därför passar det bra att drömma sig iväg
till Körunda, rakt fram och två högersvängar
från Stockholm.

Jag skulle gärna boka en långweekend här. Vandra
i den naturfina omgivningen och äta gott. Sitta med
ett glas bubbel i relaxen. Ta ett dopp från bastuflotten.

Eller åka på träningshelg och yoga på trädäcket med
glittrande vatten framför. Springa på terrängslingan utanför.
Vila på hotellrummet, läsa och äta gott till middag.

Förutom mina favoriter ovan, finns här

Man kan till och med fira midsommar här. 
Jag skulle kunna tänka mig det, när allas barn är utflugna, 
att man istället för att fira hemma åker någonstans 
tillsammans. Drömmar för framtiden.

Samma sak med jul, det skulle vara mysigt att fira 
på ett lantligt hotell någon gång. Häst och släde, 
flammande eldar, tid för träning och långt bad innan 
middagen. Fokus på tillsammanstid mest av allt.

Hur som helst. Jag gillar tanken med att allt
finns 
i samma hus, naturskönt och stilla.

Det ger verkligen tid för återhämtning.


Inga kommentarer: