tisdag, december 11, 2018

När mitt hjärta dansar


* * *
I går kväll höll Svenska balettskolan i Piteå
sin julföreställning "Made in Piteå".


Siri och de andra dansande eleverna gjorde
den tredje föreställningen för dagen.


Och jag har tänkt se den i dag igen.

Det är en av de bästa stunderna på hela året. När jag
har sett föreställningen med min familj, vet ungefär vad
som händer när. Och så kan jag sätta mig nära scenen,
titta på alla detaljer och rikta hela min fokus mot scenen. 

Bara jag och dansen.


Det här numret är min favorit.


Öppningsnumret "Skogen" med en scentröja jag
nyss handtråcklade igen några hål i hemma.


Den här människan. Hon står mig så nära. Lär mig så
mycket om livet, relationer, förhållningssätt ~ och om mig själv.
Älskad för den hon är, utan prestation. Innerligt.

Men när hon rör sig på scenen tillåter jag mig
själv att känna en enorm stolthet och glädje.

Och det är fantastiskt.


När min älskling dansar

~ dansar även mitt hjärta.


3 kommentarer:

Sarah sa...

Vikka fina fina bilder. Och vilken härlig utstrålning hon har på scenen Siri. Det fullomligt lyser om henne <3 Fint att se.

Sarah sa...

Oj, knasig stavning. Vilka såklart.

Mari sa...

Ja, visst har hon härlig utstrålning. Jag blir så varm i hjärtat av att titta på bilderna <3