torsdag, januari 10, 2019

Färglös dag


* * *
Den här dagen har dränerat mig på färg och gjort mig
ledsen. När jag klev upp på löpbandet för att springa innan
middagen visste jag redan innan start, att jag inte hade
den 
mentala kapaciteten för att springa det i hamn. 

Det hade jag inte heller.

Har också haft mejlkontakt med läkarmottagningen i
Stockholm och fått bekräftat att medicinen jag äter (mitt
grishormon) har haft dålig verkan en tid tillbaka. Vet inte
exakt vad som är fel med medicinen men det är många
som har bytt, för att de har blivit dåliga av den.

Därför måste jag kanske dra igång en process med att byta
medicin. Söka ny licens hos Läkemedelsverket, trappa ur min
nuvarande och trappa in den nya. Det kostar mycket pengar,
energi och tid och därför känner jag mig också ledsen och trött
på att det aldrig kan få flyta på. Att jag inte bara kan få må bra.

Jag tycker att jag kämpat så hårt.

Min läkare frågar mig ibland, om jag mår bra på
grishormon-dosen. Och ärligt talat har jag ingen aning.
Jag tror inte jag haft bra värden på tio år. Minst.

Så i dag är en färglös, ledsen dag.

Ibland får det vara så också.


4 kommentarer:

Anonym sa...

❤️

/ Hanna

Mari sa...

Tack Hanna <3

Anonym sa...

Får man fråga vilken läkarmottagning i Stockholm du är patient hos? Jag har hypotyreos sedan 13 år tillbaka med oförändrade bra värden sedan början. Äter Levaxin men upplever att den inte hjälper längre. Primärvården får man ingen respons av...:(

Mari sa...

Hej och tack för din kommentar. Jag håller med dig, primärvården får man ingen respons av och det finns så mycket mer värden att titta på och åtgärder att göra än vad man får kännedom om både på hälsocentralerna och sjukhusen här uppe. Jag tipsar dig gärna vidare - skicka ett mejl på lillamari@hotmail.com så får du länken! Lycka till <3