onsdag, januari 02, 2019

Nio från Jäckvik


* * *
Dagen innan nyårsafton packade vi bilen och körde mot Jäckvik.

Där mötte vi upp tre andra familjer för att fira nyår tillsammans.

Det blev en blandning av barnlek och vuxenprat, grillade
hamburgare till lunch och trerättersmiddag. Det blev röklukt
och lockar i håret och massa tid för att umgås tillsammans.

På nyårsaftonens förmiddag tog jag en promenad till ett litet
kapellet på en kulle och funderade lite på året som varit och året
som skulle komma. Känns som att något i mig alltid vill göra det,
summera och blicka framåt. Några ord har jag satt på papper
för mig själv och några kommer säkert här lite senare.

Nu är vi hemma i vardagen igen, glada att få
skåla in det nya året i ett vinterlandskap.

Och på morgonen den första januari, strövade en älg
i skogen alldeles nära stugan. Stillsamt och majestätiskt.
Jag tolkar det som ett fint tecken för 2019.



Inga kommentarer: