tisdag, januari 22, 2019

Tre konton jag inspireras av

* * *
Instagram är nog min mest använda app. Och Youtube när jag
springer. Här listar jag tre konton som jag gillar och inspireras av!


@mariefeandjakesnow

Jag upptäckte nyss magiska Marie Fe och Jake Snow. De
verkar resa runt i sin husbil på Nya Zealand och ta vackra bilder,
nära naturen. Det är något unikt med deras bilder och deras kemi.
Tycker om att se deras instastories och deras kärleksbilder gör
mig varm om hjärtat. Drömliv i kubik. Känns så livsbejakande.


@maratonpetra

Mitt bästa löparkonto tillhör Petra Månström. Hon skriver
så insiktsfullt om löpning och lyfter olika aspekter. Hon har fått
mig att bemöta kommentarer om tider och prestation på ett helt
annat sätt. Att följa henne ger mig insikter och styrka.


@allieglines

Det tredje kontot jag inspireras av representerar mer
en kategori. När jag värmer upp på löpbandet älskar jag att
kolla på olika sminkvideos på Youtube. Jag följer några olika
make up-artister och de blir som digitala vänner som
dyker upp på skärmen när jag ska springa.

Ibland kan jag få lite fnysiga kommentarer när jag skriver
om hudvård i tidningen. Men faktum är att jag aldrig får så
många mejl, eller blir stoppad på stan så många gånger,
som när jag skriver om just det ämnet. Själv tycker jag inte
att det finns någon motsättning i att gilla smink och
skönhetsvård och att samtidigt vara samhällsintresserad
eller ansvarstagande mamma eller vad det nu kan handla om.
För mig är smink ett kreativt uttryckssätt, som
att teckna eller sy något på maskinen.

Allie Glines är i alla fall en Utah-baserad make up-artist.
En lågmäld varmt tjej som jag gillar att kika in till då och då.

- - - - - -

Så där har vi dem. Tre konton som jag blir glad av just nu.





1 kommentar:

Anonym sa...

Jag ser på sminkvideos på youtube när jag vill bli inspirerad eller behöver koppla av.
Har du upptäckt systrarna på kanalen Pixiwoo? Personligt och trivsamt. En av dem lever med MS och har en inspirerande inställning till livet med en sjukdom.