fredag, september 09, 2016

Med kungligt svaj


* * *
Hon fyller ett år i dag.

På morgonkvisten fick hon hundgodis i utbyte mot "vacker tass".


Och så lite mys i soffan, som vanligt.


Och kärlek.


Så en liten bildserie av de finaste vi har.

Notera likheten i placeringen av händerna / tassarna.

Och öronen sedan. Alltid lite smutsiga och blöta. Ja, då menar jag bara på födelsedagsbarnet.


Våra tjejer.


Är du klar snart?


Alltså, notera storleken på öronen. Det är kungligt svaj i dem, skulle jag säga.


Så i dag fyller hon alltså ett år, vår Leslie. Att det skulle bli en Basset hound, och att det skulle bli just henne. Det förvånar mig fortfarande ibland. Men fint blev det.

Vi tog ju Leslie som omplaceringsvalp när januari blev februari.

Den första tiden sov hon mest, och tappade en herrans massa tänder. Lugn som en filbunke med stort behov av närhet. Det har hon fortfarande.

Vissa kvällar ser jag i hennes blick att hon bestämt sig. Och då kryper hon upp på mig och lägger sig tillrätta och somnar på en sekund.

Som ettåring är hon busigare än någonsin förr. Vi hittar målarpenslar och mördade gossedjur i hennes bädd titt som tätt.

Men mest av allt. En massa kärlek och mys och skratt.

Att ha en fyrbenting i huset, det är livet.


Inga kommentarer: