söndag, september 04, 2016

Morgonträning



* * *

I slutet av vardagsveckan valde jag bort träningen. Kände mig ovanligt trött i kroppen med träningsvärk, något jag sällan har.

Därför kände jag mig också extra taggad på helgträning. Min initiala tanke var att träna efter avslutad arbetsdag, men nu när jag har jobbat övertid både lördag och söndag så var det klokt att tänka om.

Därför stod jag ombytt och klar i gymmet på jobbet strax innan sju, både i går och i dag. Att prestera max när det gäller löpning eller tung styrketräning den tiden på dagen är inte optimalt för mig. Men med den träning jag gör nu funkar det uppenbarligen toppen.

I mitt vardagsliv fungerar det inte riktigt att morgonträna, men innan barn gjorde jag det ofta. Morgontränade.

Och nu påminns jag om hur mycket jag tycker om det. Att man liksom sätter ut riktningen på dagen och inte är färgad av varken dagens mat eller upplevelser i träningen.

Och nu, nu är det snart dags för söndagsmiddag och soffan.


Inga kommentarer: